Corona De Hotelreceptionisten staan voor u klaar, ook tijdens deze pandemie.

Zo gaan wij er mee om!

Hotels en corona

Zo wordt een veilig verblijf voor jou gewaarborgd

Het zal je vast niet ontgaan zijn dat hotels en corona een lastige combinatie is. Veel hotels lopen klandizie mis vanwege de coronacrisis en alle maatregelen die daarmee gepaard gaan. Desalniettemin zijn er gelukkig voldoende mogelijkheden om een hotelovernachting te boeken tijdens deze COVID-19 periode – op een veilige en verantwoorde manier. In dit artikel beschrijven wij wat de relatie tussen hotels en corona is. Daarnaast zoomen we in op de impact die het coronavirus op hotels heeft. Ook schijnen we het licht op de maatregelen die een hotel kan nemen tegen corona. Tot slot geven wij 3 tips waarmee je een veilige hotelovernachting kunt waarborgen.

Wat is de relatie tussen hotels en corona?

Zoals je in onze inleiding hebt kunnen lezen, zijn hotels en corona verre van een goede combinatie. Per slot van rekening komen er veel verschillende mensen in hotels, die allen de kans vergroten dat er corona in een hotel meegebracht wordt. Dit heeft ertoe geleid dat er vanuit de overheid strikte maatregelen getroffen zijn ter preventie van coronabesmettingen in hotels. De meeste hotels zitten logischerwijs niet te wachten op deze strikte maatregelen tegen het coronavirus. Echter, houden de meeste hotels zich gelukkig goed aan deze restricties, om jou én hun personeel zo goed mogelijk tegen het COVID-19 virus te beschermen. En dat is fijn, want zo kun je met een gerust hart een overnachting bij een hotel boeken tijdens de coronacrisis. Niettemin kun je zelf ook actie ondernemen om de kans op besmetting met het coronavirus in een hotel te verminderen. Daar zullen we later in dit artikel uitgebreid bij stilstaan. Maar voordat we daar nader op ingaan, beschrijven wij eerst onderstaand welke impact corona op hotels heeft.

Welke impact heeft corona op hotels?

De impact die voortkomt uit de relatie tussen corona en hotels, is groot. Het zakenverkeer ligt grotendeels stil, waardoor hotels tijdens de coronacrisis veel gasten (en daarmee geld) mislopen. Net zoals in veel andere branches, zijn er de afgelopen paar maanden veel hotels en hotelketens vanwege het coronavirus failliet verklaard. Je hebt vast op het nieuws gehoord dat sommige hotels een pakket aanboden, waarmee gasten gedurende een langere tijd in hun hotel konden verblijven. Bijvoorbeeld inclusief iedere avond een diner naar keuze. De regering heeft echter ingegrepen, aangezien dit volgens hen indruist tegen de veiligheid omtrent hotels en corona. Het is dus niet meer mogelijk om dergelijke pakketten bij een hotel af te nemen; je kunt er hooguit een aantal nachten verblijven, in plaats van enkele weken tot maanden (zoals dat voorheen het geval was).

Welke actie ondernemen hotels tegen corona?

Hotels ondernemen doorgaans veel actie in strijd tegen het COVID-19 virus. Zo zorgen veel hotels ervoor dat een kamer, die pasgeleden door iemand bezocht is, 3 dagen na het bezoek goed gelucht wordt en niet beschikbaar is voor andere hotelgasten. Op die manier proberen hotels corona te weren uit hun hotelkamers, zodat de kans op besmetting drastisch afneemt. Dit is echter nog niet alles. Ook zijn de drink- en eetgelegen en roomservice uitgesloten voor hotelgasten. Ondanks de strenge maatregelen, komt er toch zo nu en dan corona in hotels voor. Daarom is het van belang dat de contactmomenten tussen personeel en hotelgasten zoveel mogelijk beperkt worden. Omwille van die reden kunnen gasten niet ontbijten, lunchen en dineren in een gezamenlijke ruimte. Dit doen zij op hun eigen hotelkamer. Ook mogen er maximaal 2 personen per dag op bezoek in een hotelkamer komen. Daardoor wordt de kans op corona in hotels verminderd. Wellicht vind je deze maatregelen vrij vergaand, maar het is goed om te beseffen dat deze regels gehanteerd worden om jou zo goed mogelijk te beschermen tegen het coronavirus. Zie het als een voordeel in plaats van een nadeel.

Hotels en corona: 3 tips voor een veilige hotelovernachting

In dit artikel heb je kunnen lezen wat het verband tussen hotels en corona is. Je bent te weten gekomen wat de impact van het coronavirus op hotels is, en welke actie hotels ondernemen in strijd tegen COVID-19. Maar wist je dat je zelf ook bepaalde maatregelen kunt treffen om de kans op een coronabesmetting tijdens jouw hotelovernachting te reduceren? In het laatste deel gaan we in op een drietal tips met betrekking tot deze vraag. Zo draag je bij aan het weren van het coronavirus uit hotels. Tevens zorg je ervoor dat jouw veiligheid ten aanzien van het coronavirus gewaarborgd blijft. Lees snel verder om erachter te komen welke zaken je kunt regelen voorafgaand en tijdens een hotelovernachting!

Tip 1: Informeer naar het reglement over hotels en corona

Overweeg je om een specifiek hotel tijdens de COVID-19 periode te bezoeken? Dan kan het zeker geen kwaad om, voorafgaand aan het boeken van dit hotel, te informeren naar hun reglement over corona. Het zou namelijk een geruststelling kunnen zijn wanneer je hoort dat er, nadat iemand een kamer bezocht heeft, deze tot 3 dagen niet toegankelijk voor andere bezoekers is. Alsmede kan een hotel je op voorhand informeren over hun maatregelen met betrekking tot het coronavirus. Heeft dit bijvoorbeeld invloed op het in- en uitchecken? En wellicht kunnen ze jou alvast tips geven over goede restaurants die bij hen eten bezorgen, zodat je dit van tevoren kunt uitzoeken. Kortom, voorafgaand aan je bezoek informeren bij een hotel over het corona-reglement kan geen kwaad!

Tip 2: Ontsmet jouw handen in hotels ter preventie van corona

Bij aankomst en wanneer je in- en uitgecheckt bent, is het raadzaam om grondig jouw handen te ontsmetten met een alcohol-bevattende gel of zeep. Het beste is om te kiezen voor een ontsmettingsmiddel dat minimaal 70% alcohol bevat. Ook wanneer je in de lift geweest bent in een hotel, is het een goed idee om jouw handen te ontsmetten. Iedere dag worden de knopjes in de lift namelijk door veel verschillende mensen aangeraakt. Datzelfde geldt voor het vastpakken van trapleuningen, deurklinken, enzovoort.

Tip 3: Draag een mondkapje waarmee je een hotel corona helpt te weren

Ook al is het dragen van een mondkapje in hotels verplicht in strijd tegen corona; lang niet iedereen draagt in alle publieke ruimtes een mondkapje. Denk bijvoorbeeld aan het lopen vanaf je hotelkamer naar de gang, om daar een snack of iets te drinken uit een automaat te halen. Voor velen is de verleiding groot om in zo’n situatie geen mondkapje op te doen. Hoe groot de verleiding misschien ook is; zorg er toch voor dat je in dergelijke situaties een mondkapje draagt. Daarmee zorg je ervoor dat jij jezelf, mede-hotelgasten én de personeelsleden beschermt. Een kleine moeite die een grote impact kan hebben. Je hebt kunnen lezen wat de relatie tussen hotels en corona is en welke impact dit op hen heeft. Door jezelf als hotelgast eveneens goed aan de coronaregels te houden, lever je een belangrijke en grote bijdrage aan een veilig verblijf voor iedereen!

De Hotelreceptionisten staat voor u klaar, ook tijdens Corona!

De Hotelreceptionisten heeft al haar werknemers voorzien van duidelijke instructies en wij hebben extra trainingen gegeven aan ons personeel, zowel fysiek als digitaal. Al onze medewerkers zijn op de hoogte van de laatste Corona protocollen en wij staan garant voor de unieke service, gastvrijheid en uitstraling die u van ons en ons personeel mag verwachten. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op en wij vertellen u graag meer over alle mogelijkheden om een hotel receptionist en aanverwante vacatures die u bedrijf heeft te vervullen. Ook de scherpe tarieven vertellen wij u graag telefonisch of in een (corona-proof) persoonlijk gesprek.

Een selectie opdrachtgevers

beschikbare hotel functies

Front Office

Bij de Hotelreceptionisten kunt u terecht voor een tijdelijke Front Office Medewerker. Ook kunt u ervoor kiezen om een Front Office Medewerker op vaste basis in te huren. Ook kunt u een eigen c.q. vast team samenstellen waardoor u niet iedere week een andere Front Office Medewerker heeft. 

Night Auditor

Alle medewerkers van de Hotelreceptionisten die de functie van Front Office Medewerker, Night Auditor of Night Manager vervullen zijn toegewijd en ervaren. Dit is gepast om uw gasten vriendelijk en servicegericht te behandelen en gepast op te treden bij calamiteiten in uw hotel.

Nachtreceptionist

Alle medewerkers van de Hotelreceptionisten die de functie van nachtreceptie zoals een nachtreceptionist vervullen zijn toegewijd en ervaren. Dit is gepast om uw gasten vriendelijk en servicegericht te behandelen en gepast op te treden bij calamiteiten in uw hotel. Zowel overdag als in de nacht!

Night Manager

U wilt natuurlijk dat de orde en de veiligheid gewaarborgd blijft in uw hotel. Onze Night Managers zijn goed opgeleid om deze veiligheid te waarborgen en om gericht te handelen bij calamiteiten. Daarnaast weten onze Night Managers de rol van gastheer/vrouw perfect te vervullen.

Reviews

Een selectie van reviews welke wij hebben mogen ontvangen.
  • Wij werken nu al ruim een jaar met de Hotelreceptionisten en dat bevalt ons onwijs! Als we met een tekort zitten zijn ze altijd bereikbaar en zeer flexibel. Ze denken mee en zijn betrokken. Ook als het een keer wat minder makkelijk gaat staan ze open voor feedback en zijn ze zelfkritisch, en ook andersom krijg je op een nette, constructieve manier feedback. Voor ons, een groep met vooral kleinere en middelgrote hotels, is de Hotelreceptionisten ideaal gebleken.

    Hotel Citadel
    Amsterdam
  • Geen zorgen meer over een tekort aan receptiepersoneel! De Hotelreceptionisten biedt een perfecte aanvulling op ons eigen receptiepersoneel. Tijdens vakanties of uitval heeft de Hotelreceptionisten altijd uitzendkrachten paraat om openstaande diensten in te vullen. De uitzendkrachten zijn ervaren, hebben kennis van meerdere PMS-systemen en zijn in het bezit van een BHV certificaat. Wij zijn zeer tevreden met de Hotelreceptionisten en kunnen dit bedrijf bij iedereen aanbevelen.

    Hotel Nes
    Amsterdam
  • Inmiddels werken wij een klein jaartje met de Hotelrecptionisten. Zeer tevreden over hun dienstverlening! In het begin één portier gehad waar wij minder tevreden over waren, echter na goede communicatie tussen ons en de Hotelreceptionisten is dit opgelost en sindsdien loopt alles heel soepel. Personeel heeft goede inzet. Altijd ruim op tijd aanwezig, voeren hun taken goed en precies uit. De portiers waarmee wij werken zijn vriendelijk tegen collega’s maar ook zeker richting gasten. Beleefdheid ook helemaal in orde. Vanuit de Hotelreceptionisten kan er altijd personeel geleverd worden, zelfs last moment. Deze flexibiliteit zorgt voor een goede ervaring met de Hotelreceptionisten. Daarbovenop zorgt de Hotelreceptionisten zelf voor het (kosteloos) inwerken van nieuw personeel om verzekerd te zijn van een pool met genoeg personeel.

    Forest Hotel
    Amsterdam
  • Het Hotelreceptionisten team is erg betrouwbaar, hardwerkend en voorkomend, ze bereiden diensten voor en zijn erg flexibel, oproepbaar tot in de laatste uren voor aanvang van een dienst. De medewerkers zijn altijd ruim op tijd, zeer professioneel en beschikken over veel vakkennis en -ervaring. De tarieven zijn lager dan gemiddeld, hun serviceniveau vele malen hoger dan de rest. Ik raad de Hotelreceptionisten zeker aan.

    Star Lodge Hotels
  • Het team van de Hotelreceptonisten staat altijd klaar, en wat ook erg fijn is dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen om nieuw personeel te trainen. Personeelsleden die ze aanleveren zijn altijd efficiënt, gastvriendelijke en beleeft.

    Hotel Tourist-Inn
    Amsterdam
  • De Hotelreceptionisten is betrouwbaar en loyaal. Ze zullen altijd hun uiterste best doen om van te voren of ad hoc te voldoen aan de uitvragen qua personeel.

    Hotel Radisson Blue
    Amsterdam Airport
  • Wij werken nu al ruim een jaar met de Hotelreceptionisten en dat bevalt ons onwijs! Als we met een tekort zitten zijn ze altijd bereikbaar en zeer flexibel. Ze denken mee en zijn betrokken. Ook als het een keer wat minder makkelijk gaat staan ze open voor feedback en zijn ze zelfkritisch, en ook andersom krijg je op een nette, constructieve manier feedback. Voor ons, een groep met vooral kleinere en middelgrote hotels, is de Hotelreceptionisten ideaal gebleken.

    Hotel Citadel
    Amsterdam
  • Wij werken sinds korte tijd samen, maar wat mij vooral is opgevallen is de professionele instelling van de medewerkers en het management. Verder vallen de medewerkers goed in de groep bij ons vaste team, zijn accuraat en werken met de juiste instelling.

    OZO Hotel
    Amsterdam
  • De samenwerking met de Hotelreceptionisten is erg prettig. Alle dagen waarvoor je iemand nodig hebt kunnen ingevuld worden en als we last minute een verandering hebben in het rooster wordt er meteen gezocht naar een oplossing. Kort samengevat; ze zijn erg flexibel. Het personeel is professioneel, altijd ruim op tijd aanwezig en prettig in samenwerking.

    Hotel Sint Nicolaas
    Amsterdam
Adresgegevens

Oostergracht 13, 3763LX, Soest

085 – 06 04 299

info@dehotelreceptionisten.nl

Dehotelreceptionisten is de handelsnaam van Sqaihosting bv. BTW nummer: NL857902258B01

Elise op locatie

Jaïro op locatie